Mājaslapas stratēģija un kāpēc tā ir nepieciešama?

Kā maksimāli iegūt vairāk no mājaslapas ar stratēģijas palīdzību.

arrowarrow

10 MINŪTES |Stratēģija | 17/07/2023

Šajā strauji attīstošajā digitālajā laikmetā uzņēmumi nevar atļauties ignorēt mājaslapas nepieciešamību un censties to izstrādāt maksimāli kvalitatīvi, lai gan apmierinātu esošo klientu nepieciešamības, gan lai piesaistītu jaunus! Labi izstrādāta mājaslapa darbojas kā virtuāls jūsu uzņēmum birojs, reprezentējot jūsu zīmolu pasaulē un veidojot klientu uztveri par to. Tomēr nepietiek tikai ar to, ka mājaslapa pastāv! Lai patiešām izvirzītos vadībā starp konkurentiem un sasniegtu savus biznesa mērķus, nepieciešama rūpīgi izstrādāta mājaslapas stratēģija. Šajā bloga rakstā mēs vēlamies uzsvērt tās nozīmi un izskaidrot, kāpēc tā būtu galvenā prioritāte jūsu uzņēmumam pirms izstrādāt jaunu mājaslapu vai arī pirms veikt uzlabojumus esošajā.

Kas tad ir mājaslapas stratēģija?

Vienkāršoti sakot, mājaslapas stratēģija ir labi pārdomāts plāns, kā sasniegt iepriekš noteiktu mērķi mājaslapas izstrādē. Izcila stratēģija ietver tava ideālā klienta, mērķa tirgus, darbinieku, meklētājprogrammu un pārlūku nepieciešamības vienā sistēmā.

Ja tu esi ieplānojis veltīt laiku, resursus un finanses mājaslapas izstrādē, tad stratēģija ir pats pamats, pēc kā vadīties, izstrādājot vai uzlabojot mājaslapu.

Skaidri definēti mērķi:

Jūsu mājaslapas panākumi ir atkarīgi no detalizēti definētiem mērķiem. Ko jūs vēlaties sasniegt ar mājaslapu? Vai tas ir potenciālo klientu piesaistīšana, pārdošanas veicināšana, zīmola redzamības uzlabošana vai atkārtotu klientu piesaistes veicināšana? Mājaslapas stratēģija sasaista veicamās darbīvas mājaslapas izstrādē ar šiem mērķiem. Nodrošinot skaidrību savos mērķos, jūs varat izveidot tīmekļa vietni, kas kalpo kā jaudīgs rīks, lai sasniegtu konkrētus un mērķtiecīgus rezultātus.

Pielāgota jūsu mērķauditorijai:

Mērķauditorijas izpratne ir būtiska, lai veiksmīgi veidotu saikni ar savu mērķa klientu. Kā pārdošanas, mārketinga un mājaslapu izstrādes speciālistu komanda, mēs apzināmies kāda nozīme ir mērķa auditorijas nozīmei. Veicot rūpīgu tirgus pētījumu un lietotāju analīzi, mēs dziļi iedziļināmies jūsu mērķauditorijas uzvedībā, vēlmēs un sāpju punktos. Atklātie rezultāti tiek pielietoti mājaslapas stratēģijas izveidē, ļaujot pielāgot dizainu, saturu un funkcionalitāti, lai apmierinātu jūsu B2B vai B2C klientu konkrētos problēmu jeb sāpju punktus, un parādot kā tieši jūs varat tiem palīdzēt.

Saskaņā ar jūsu mērķauditorijas interesēm, jūsu mājaslapa vai internetveikals kļūst par pievilcīgu platformu, kas veicina apmeklētāju iesaisti un to kļūšanu par, iespējams, ilgtermiņa klientiem. Ja jums ir vēlme pārliecināties, vai labi pārzinat, kas ir jūsu mērķauditorija, šeit ir noderīgs raksts, kas palīdzēs to noteikt.

Uzrunājošs saturs, pozīcijas meklētājos un lietotāja pieredze:

Sen jau tas laiks ir pagājis, kur svarīgākais atvērums ir “mūsu vēsture”. Tas vairs nav primāri, jo ir daudz jaunu uzņēmumu – konkurenti, kas nav tik “seni”, bet, iespējams, inovatīvāki, atsaucīgāki, pievilcīgāki interneta vidē.

Tāpēc mēs uzsveram mājaslapas satura nozīmi, kas ir vērtīgs apmeklētājam, kā arī to ir ērti atrast, izlasīt no viedierīcēm, un to var atrast meklētājos. Izstrādājot mājaslapas stratēģiju, mēs par to domājam, sākot no – kādus vārdu izmantot lapu nosaukumos, beidzot līdz pat attēlu nosaukumiem, to izmēru un ērto lasāmību, lai jūsu potenciālais klients var uztvert un izvēlētos jūs!

Interesanti fakti - Mājaslapa ir pārdošanas, nevis mārketinga rīks

Ir pienācis laiks tev un taviem kolēģiem, uzņēmuma vadībai paskatīties uz to, kas ir visbiežāk saņemtā sūdzība par mājaslapu? Nereti atbilde ir – mājaslapa nepalīdz pārdot un iegūt jaunus klientus.
Ja mēs jums teiktu, ka tas ir iespējams, lai mājaslapa būtu kā pārdevējs, kas strādā 24/7, neprasa algas pielikumu, atbild uz klienta jautājumiem? Jā, tas ir iespējams!

Ja tava mājaslapa neatbild uz klienta visbiežāk uzdotajiem jautājumiem, tad tu jau pieļauj kļūdu, neizmantojot to kā pārdošanas rīku. Visus tos jautājumus, ko tavs pārdošanas vai projektu menedžeris atbildētu potenciālajam klientam, var jau tagad iekļaut mājaslapā, sniedzot iespēju klientam atbildes saņemt uzreiz.

Ar stratēģiskas mājaslapas palīdzību, tu gan palīdzēsi savai pārdošanas komandai būt efektīvākai, gan veicināt pārdošanas apjomus, tāpat arī radīt uzticamību un priekšstatu starp saviem konkurentiem un mērķa tirgū, ka tieši tavs uzņēmums ir profesionālis nozarē.

70% no lēmuma pieņemšanas, potenciālais klients izdara pirms viņš ir runājis ar jūsu pārdošanas menedžeri vai zvanījis uz uzņēmuma info telefonu.

Par ko tas liecina? Ir neiedomājami svarīgi pilnveidot un radīt priekšstatu par sevi digitālajā vidē, tāpat kā atbildēt uz klienta interesējošiem jautājumiem, potenciālajam klientam jums nemaz nezvanot. Ko tev darīt? Uzsauc kafiju saviem pārdošanas vadītājiem un noskaidro, kādus jautājumus viņi vienmēr saņem un noformulējiet atbildes kopā, pēc tam visu piedāvājat klientam online formā – vai tā ir sadaļa “biežāk uzdotie jautājumi”, vai arī blogs. Sniedziet atbildes un radiet uzticību ar mājaslapas palīdzību.

Definējot mājaslapas mērķi, ir daudz vieglāk saredzēt, kur tad ir tās lietas, par ko tu vari runāt, lai palīdzētu savam klientam. Pēc tam secīgi, ap to radot stratēģiju, kā klients spēs izmantot tavu mājaslapu, tu vari ietekmēt, kādas darbības tas veiks, no kuras lapas nonāks kurā un kā arī, kad būs aicinājums uz rīcību.

Izglīto savu klientu ar atbildēm jau pirms viņš runā vai satiek kādu no pārdevējiem, tādā veidā dramatiski saīsinot pārdošanas cikla garumu.

Kā to izdarīt? Tajā brīdī, kad saņem interesenta ziņu, piedāvā viņam jau iepriekš izstrādātu materiālu – vai nu tas ir “Biežāk uzdotie jautājumi”, kas lieliski aptver, paskaidro tavas uzņēmējdarbības ieguvumus tavam klientam, vai piemēram video ar atbildēm. Līdz ar to tava pirmā atbildes ziņa klientam varētu būt pateicības izrādīšana par interesi, kas turpinās ar jautājumu – kas tieši un kurp klients vēlas virzīties (kāds ir viņa mērķis). Un piedāvā tiešsaisti (linku) uz video vai jautājumu un atbilžu sadaļu par konkrētu pakalpojumu vai produktu, vai online laika rezervācijas kalendāru, lai viņš var izvēlēties savu tikšanās laiku pats bez jūsu iesaistes. Tādā veidā tu spēsi palīdzēt savai pārdošanas komandai, tā varēs koncentrēties uz darījumu slēgšanu, nevis atbildēt jau neskaitāmas reizes uz vieniem un tiem pašiem jautājumiem.

Ar stratēģijas palīdzību, izstrādājot mājaslapu ikviens vārds nozīmē. Ikviens attēls papildina saturu un otrādi. Piemēram, mājaslapas pamatā ir skaidri saprotams un zināms, kāpēc ir zem pakalpojuma apraksta atsauksmes, un kāpēc jautājumu un atbilžu sadaļa ir tikai pēc tam. Tādā veidā tu vadi un nodod savam lasītājam to, ko viņš vēlas uzzināt.

Galu galā – esi godīgs un palīdzi savam klientam!

Tas vairāk par biznesu. Ja patiesi vēlies palikt spēlē – esi godīgs. Esi ieinteresēts kā pašam augt, kā palīdzēt savam klientam. Nevienam nepatīk uz nerviem krītoši pārdevēji, tāpat arī pārdevējiem nav motivācijas tērēt savu laiku, atbildot uz ierastajiem jautājumiem jau miljons reižu. Izglīto savu potenciālo klientu, nodrošini lietderīgu saturu, nodod skaidru un ērti lietojamu mājaslapas struktūru, kur klients var uzzināt visu par kā tieši jūs varat viņam palīdzēt. Radi uzticību un esi godīgs!

Ceru, ka varējām padalīties ar informāciju, kas noder gan departamentu vadītājiem, gan zīmola attīstītājiem, pārdevējiem, mārketinga speciālistiem un biznesa īpašniekiem. Mēs ticam, ja sekosiet šīm pamata lietām, atdeve no mājaslapas būs pavisam kas cits kā ir pašreiz! Mērķis, stratēģija un rīcība – tā ir formula ilgtermiņa attīstībai.

Ja rodas kādi jautājumi, droši zvani vai raksti! Spied zemāk uz pogas & piesakies uz bezmaksas pirmo sarunu un saproti, vai varam tev palīdzēt!

Jūsu mērķi ir mūsu!

Brandsite SIA. Atrodamies Rīgā, Latvijā

2019 -

Visas tiesības aizsargātas

Privātuma politika

SIA BRANDSITE ir noslēdzis 21.11.2023.līgumu Nr. SKV-L-2022/531 ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par atbalsta saņemšanu pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.