Mājaslapas UX dizaina izstrāde

7 pieturpunkti izcilai lietotāja pieredzei (UX) jūsu mājaslapā

Kas ir galvenais, domājot par iespējami labāko lietotāja pieredzi mājaslapā?

arrowarrow

8 MINŪTES |Dizains | 10/08/2023

Jūsu mājaslapas panākumi ir atkarīgi no patīkamas un gludas lietotāja pieredzes (UX dizains) nodrošināšanas jūsu apmeklētājiem. Kas tad ir šis UX? Tulkojumā “Lietotāja pieredze” jeb User Experience.

UX dizaina izstrāde ir procesu un pieejas kopums Jūsu mājaslapas, web risinājuma, aplikācijas, produkta, e-veikala izstrādē, kas nodrošina lietotājiem pozitīvu, efektīvu un patīkamu mijiedarbību ar digitālajiem produktiem, ņemot vērā viņu vajadzības, uzvedību un emocijas. Šajā procesā tiek ņemti vērā un analizēti interaktīvie elementi, to loģika un struktūra, nepieciešamība un nozīme lietotāja pieredzes ceļā.

Tāpat kā labi horeografēta deja, izcila lietotāja pieredze bez piepūles ved apmeklētājus digitālajā ceļojumā, bez piepūles rosinot vēlmi ar Jums sadarboties/ iegādāties jūsu produktu, vai liekot viņiem ērti aplūkot vai izmantot jūsu aplikāciju, programmu, web-risinājumu. No intuitīvas navigācijas līdz atsaucīgam dizainam katram elementam ir izšķiroša nozīme lietotāja uztveres un mijiedarbības veidošanā. Iedziļināsimies un izpētīsim vienas no pamata mājaslapas elementiem, kas veicina izcilu lietotāja pieredzi jūsu vietnē, un apmierina lietotāju vajadzības, liekot viņiem atgriezties! 💻

➡️ Intuitīva navigācija:

Intuitīva navigācija ir kā kompass, kas lietotājus nevainojami vada cauri jūsu mājaslapai. Nodrošinot skaidru un organizētu izvēlnes struktūru savā mājaslapā, ko papildina viegli atpazīstami nosaukumi, lietotāji bez piepūles var atrast to, ko meklē, uzlabojot savu pārlūkošanas pieredzi kopumā. Iesakām pāriecināties, lai mājaslabā būtu:

☑️Skaidra un organizēta izvēlnes struktūra.

☑️Konsekventi novietoti navigācijas elementi.

☑️Loģiski saistīts saturs un sadaļu grupēšana.

➡️ Responsīvs dizains:

Responsīvs dizains ir mūsdienu web risinājuma, e-veikala pamats, nodrošinot, ka tas automātiski pielāgojas dažādiem ekrāna izmēriem un ierīcēm. Automātiski optimizējot saturu un funkcionalitāti, responsīvs dizains garantē konsistentu un lietotājam draudzīgu pieredzi apmeklētājiem neatkarīgi no ierīces, ko tie izmanto. Iesakām pārbaudīt un pielāgot lietotāja saskarnes elementus, lai tie piemēroti reaģētu uz pieskārienu mijiedarbību. Pārbaudiet, lai:

☑️Jūsu vietne pielāgojas un darbojas izcilidažādās ierīcēs un ekrānu izmēros, kas nodrošinās profesionālisma sajūtu.

☑️Saturs ir viegli lasāms un pieejams mobilajās ierīcēs.

☑️Lietotāja saskarnes elementi piemēroti reaģē uz pieskārienu mijiedarbību.

Majaslapas UX dizaina izstrade

➡️ Ātrs ielādes ātrums:

Digitālajā pasaulē mājaslapas ātra ielādes ātruma nepieciešamība ir nepārprotama, it īpaši mājaslapām un e-komercijas platformām. Ātrs ielādes ātrums ne tikai novērš lietotāju neapmierinātību, bet arī ievērojami ietekmē konversijas rādītājus, jo apmeklētāji ir gatavāki iesaistīties un konvertēties, kad viņus sagaida ātra un netraucēta mijiedarbības iespēja ar jūsu produktu vai pakalpojumu online. Parūpējies, lai jūsu web risinājumā būtu:

☑️Minimāli ielādes laiki, lai izvairītos no lietotāju neapmierinātības.

☑️Efektīvi optimizēti attēli un mājaslapas kods, kas veicina vietnes ielādes ātrumu.

☑️Kritiskā satura ielādes prioritāte pirms netik svarīgiem elementiem.(uztici šo savam web izstrādātājam)

➡️ Konsekvents brendings un skaidrs saturs:

Skaidrs mājaslapas saturs un konsekvents brendings ir pievilcīga zīmola esamības pamats arī online vidē. Tādā veidā jūs spējat ne tikai efektīvi nodot informāciju, bet arī atstāt apmeklētāju atmiņās jūsu zīmola identitāti – raksturīpašības, tonalitāti, nodoto stāstu, tādējādi arī veidojot uzticību un atpazīstamību. Pievērs uzmanību, vai jūsu vietnē ir:

☑️Uzrunājoša satura izmantošana ar virsrakstiem, apakšvirsrakstiem un apakšpunktu sarakstiem vieglai jūsu stāsta uztveramībai.

☑️Vienotas zīmola krāsas, izmantotie elementi atkārtojas stratēģiski nododot apmeklētājam savu zīmola stāstu.

☑️Vizuālā hierarhija, lai izceltu svarīgos elementus un vadītu lietotāju uzmanību viscaur mājaslapai vai e-veikalam.

➡️ Efektīvi aicinājumi uz rīcību:

Efektīvi aicinājumi uz rīcību (no angļu valodas tulk. Call to Action – CTA) ir kā ceļrādītāji, kas virza apmeklētājus uz vēlamajiem darbības veidiem jūsu mājaslapā vai e-komercijas vietnē. Integrētjot darbību orientētas frāzes, stratēģiski tos novietojot un izmantojot kontrastējošus dizaina elementus, CTA kļūst par vēlamo darbību aicinājumiem, kas konvertē apmeklētājus par potenciāliem klientiem, jo jūs aicināt tiem veikt konkrētu darbību, kas ir saskaņā ar izstrādātās mājaslapas mērķi. Pārliecinies, ka tavā mājaslapā vai e-veikalā ir:

☑️Skaidri definēti un uzrunājoši aicinājumi uz rīcību tekstos, pogās, attēlos.

☑️Izmantota uz darbību orientēta valoda, kas veicina lietotāju iesaistīšanos.

☑️Atšķirība starp galvenajiem un sekundārajiem CTAs.

➡️ Lietotāju interaktivitātes iespējas:

Pārliecinies, ka tavā mājaslapā, e-veikalā ir iespējas lietotājiem sniegt atsauksmes un/vai sazināties ar atbalstu, saites ir klikšķināmas, un lietotāji var viegli aizpildīt formas, lai automatizētu ziņu sūtīšanas procesu. Ja tavā uzņēmuma darbības nozarē tas ir svarīgi, apsver čata opciju tavā tīmekļa vietnē.  Iesakām paanalizēt, vai jums būtu noderīgas sekojošas funkcionalitātes:

☑️Iespējas lietotājiem sniegt atsauksmes un sazināties ar atbalstu?

☑️Vai nepieciešami ir interaktīvi elementi, piemēram, formas, aptaujas un tiešsaistes čats?

☑️Sociālo mediju dalīšanās (share) iespējas?

Mājaslapas UX dizaina izstrāde - wireframes izstrāde

➡️ Minimalizēta lietotāju piepūle:

Minimizēta lietotāja piepūle ir zelta atslēga, lai nodrošinātu izcilu lietotāja pieredzi jūsu mājaslapā. Vienkāršojot navigāciju, samazinot klikšķu skaitu, automatizējot procesus un piedāvājot intuitīvas funkcijas, piemēram, meklēšanu, kur tiek ieteikti produkti, jūsu aplikācija vai mājaslapa ļauj lietotājiem bez piepūles sasniegt savus mērķus, liekot tiem kļūt apmierinātiem un pavadīt vairāk laika, kas rezultējas laimīgos klientos. Pārbaudi sava e-veikala apmaksas procesu un lūdz mērķa auditorijai –  draugiem, ģimenes locekļiem un klientiem sniegt atsauksmes. Optimizē un atkārto.

☑️Vienkāršots lietotāju ceļš ar minimālām darbību pakāpēm un klikšķiem.

☑️Iepriekš aizpildītas formas vai saglabātas preferences, lai samazinātu laiku datu ievadei.

☑️Intuitīva meklēšana un pārdomātas ieteikšanas funkcijas, lai palīdzētu lietotāju lēmumu pieņemšanā.

Izpētes process pirms izstrādes individuālam risinājumam mērķu sasniegšanai!

🎯Šie ir daži no pamatpunktiem, bet atceries, ka šis saraksts nav pilnīgs, un dažām vietnēm var būt unikālas prasības, pamatojoties uz to konkrētajiem mērķiem un mērķauditoriju. Tāpēc, pirms veidojam jebkuru web vietni – mājaslapu, e-veikalu, web risinājumu, custom programmas risinājumu, mēs veicam pētījumu fāzi, projekta plānošanu un definējam visas nepieciešamās funkcijas un prasības, kuras web risinājumam ir jāpilda, lai sasniegtu mērķus un strādātu, lai veicinātu jūsu biznesa panākumus.

Brandsite izstrādes process ietver izpētes fāzi, plānošanu, UX/UI dizaina izstrādi, mājaslapas izstrādi, testēšanu un uzturēšanu. Mēs novērtējam ilgtermiņa attiecības ar mūsu klientiem, turpinot uzraudzīt un optimizēt jūsu uzņēmuma seju online vidē un tās veiktspēju!
Sazinies ar mums ar savu projektu ideju, noklikšķinot uz zemāk esošās pogas, un redzēsim, vai kopīgi varam palīdzēt jūsu biznesam vairot panākumus, izmantojot mājaslapu, e-komercijas vietni vai dažāda sarežģītības līmeņa web risinājumu! Uzdod savu jautājumu mums, spiežot uz pogas zemāk. ⬇️

Jūsu mērķi ir mūsu!

Brandsite SIA. Atrodamies Rīgā, Latvijā

2019 -

Visas tiesības aizsargātas

Privātuma politika

SIA BRANDSITE ir noslēdzis 21.11.2023.līgumu Nr. SKV-L-2022/531 ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par atbalsta saņemšanu pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.