fbpx
12. oktobris, 2021 Megija

Attēlu optimizācija mājaslapas veiktspējas uzlabošanai

Kā pareizi ievietot attēlus un tos optimizēt?

Mēs un Tu ļoti labi zinām, ka ne tikai SEO draudzīgs saturs, bet arī draudzīgi un pareizi optimizēti attēli var palīdzēt uzlabot Tavas mājaslapas Google rezultātu pozīcijas un palielināt Tavas mērķauditorijas iesaisti. Tomēr bieži novērojama problēma – attēli jūtami palēnina mājaslapas darbību. 🚶

Par laimi ir attēlu optimizācija, kuru pareizi veicot, var piemēram, mainīt attēla izmēru līdz faktiskajam izmēram vai pārvērst failu efektīvākā attēla formātā un tādējādi palielināt mājaslapas veikstspēju!

Cilvēka pacietība un uzmanība, ienākot mājaslapā, ir īsa, tāpēc ir svarīgi, lai mājaslapa tiktu ielādēta 3 sekunžu laikā.  Pētījumi rāda, ka līdz pat 40% apmeklētāju noklikšķina uz pogas “atpakaļ”, ja mājaslapas ielāde prasa vairāk nekā 3 sekundes.

Mēs zinām, ka trīs sekundes patiešām nav tik ilgs laiks, bet, kad apmeklētājs izmanto mobilo savienojumu un gaida mājaslapas ielādi, sekunde var šķist kā mūžība. Un tā kā daudziem jūsu apmeklētāji var būt lēnāki mobile savienojumi, kļūst skaidrs – jums jāsamazina mājaslapas izmērs. Un mēs jau zinām, kas ir lielākais lapas lieluma “pārkāpējs” – tie ir jūsu attēli.

Tagad, kad jūs zināt, cik svarīga ir attēla optimizācija, parunāsim par to, kā to izdarīt! Šis raksts Tev palīdzēs saprast attēlu optimizācijas nozīmi, tās priekšrocības un labākos veidus, kā to izdarīt!

Attēlu nosaukuma nozīme

 

Attēlu optimizācija

Attēlu optimizācija nebūt nav saistīta tikai ar faila lielumu un formātu, bet arī ar nosaukumu, alternatīvo tekstu un citiem faktoriem, kas padara to augstāku Google meklēšanas rezultātos.

Svarīgi katram attēlam to augšupielādējot ir pārdēvēt, jeb uzrakstīt attēlam saistošu nosaukumu, par ko ir šis attēls, vai arī vietnes atvēruma virsraksta piešķiršana attēlam pirms tas tiek augšupielādēts vietnē.

Tiklīdz tas tiek izdarīts, tad nozīmīgi ir piedēvēt tam gan virsrakstu, gan arī Alternative tekstu, kas raksturo šo attēlu, pielietojot tos pašus atslēgas vārdus, par ko ir raksts, vietnes atvērums, lapas nosaukums, produkta nosaukums vai arī kas tiek parādīts attēlā, pie tāda noacījuma, ka tiek domāts, kā attēls var tikt atrasts meklētājos.

Jo tieši šie vienumi ļauj Google meklētājiem atrast arī attēlus, kas raksturo produktu vai konkrēto rakstu.

 

Ja Tu izmanto WordPress, tad šos nosaukumus vari ierakstīt attēlā redzamajos laukos, soli pēc, kad tas tiek augšupielādēts vietnē.

Šeit ir detalizēts videoklips angļu valodā, kas palīdzēs Tev viegli piešķirt attēliem efektīvus nosaukumus.

 

Attēlu izmērs

Attēlu optimizācijā noteikti svarīgi ir arī attēla izmērs. Tam vajadzētu būt konvertētam attiecīgā faila formātā, kā arī reducētam izmēra ziņā. Svarīgi, konvertējot attēlus, vai mēģinot samazināt izmēru, ir likt uzsvaru uz to kvalitāti. Mēs iesakam izmantot tiešām vienkārši sarpotamu online bezmaksas bilžu izmēru optimizēšanas rīku – Tinyjpg.com.  Šajā vietnē ielādē vienu vai vairākus attēlus un automātiski tas tiks konvertēts uz mazāku izmēru. Atceries, vienmēr pārbaudi attēla kvalitāti, jo nav daudz kā sliktāka kā graudaini attēli mājaslapā.

 

attēlu optimizācija mājaslapai

Un vēl viens labs rīks, kam ir nedaudz vairāk funkcionalitātes, kā arī vari izvēlēties samazināt arī attēla izmērus procentuāli, vai uzstādīt kādu konkrēti izmēru pikseļos, vai malu attiecību vēlies šajā Imageresizer rīkā, kas arī visiem pieejams bezmaksas.

Ja jāsamazina vairāki attēli uzreiz, izvēlnē izvēlies “Bulk resize”.

 

Attēla faila tips

Kad esat pabeidzis attēlu izveidi (vai nu saglabājis no kameras, vai eksportējis no tāda rīka kā Photoshop), jums būs iespēja norādīt faila tipu. Visbiežāk izmantojamie failu tipi ir JPEG, PNG un GIF.  Jautājums, cik no jums zina atšķirību starp JPG un JPEG failu formātiem? Šeit ir raksts, kas palīdzēs padziļināti izprast visizplatītākos attēlu failu formātus. Mūsdienīgs risinājums ir attēlus pārveidot uz WebP formātu. Tas ir vispiemērotākais attēla formāts mājaslapai. Vairāk par WebP formātu vari uzzināt šeit.

 

 

Attēla autortiesību pasargāšana (sasaite ar tavu mājaslapu)

Tā kā Tavi mājaslapas attēli ir pieejami publiski un tiek parādīti meklēšanas rezultātos, to izmantošanas uzraudzība un kontrole ir ļoti svarīga. Tu noteikti vēlies izvairīties no situācijas, kurā redzi, ka Tavi mājaslapas attēli tiek izmantoti citās platformās bez pienācīga kredīta. Pārliecinies, ka saņem kredītu ikreiz, kad kāds izmanto Tavus attēlus ar Schema Pro spraudņa attēlu licences shēmas veidu.

 

 

Mēs ceram, ka šie resursi palīdzēs Tev atklāt attēlu patieso spēku un izmantot tos, neietekmējot mājaslapas ātrumu! 😉 Tagad Tu zini dažas attēlu SEO stratēģijas, lai Tavi mājaslapas attēli būtu redzami Google attēlu meklēšanas rezultātos un Tu zini atšķirību starp failu tipiem un to, kurā brīdī izvēlēties katru opciju.

Jo labāk jūsu attēli ir optimizēti, jo ātrāk jūsu mājaslapas darbojas. Ak, jā, un Googlei jūs patiksiet labāk. Un kurš nevēlas to?! Tomēr attēlu optimizācija ir sarežģīta, un mēs esam tikai nedaudz iepazīstinājuši ar tā procesu, tāpēc droši uzdod visus jautājumus un komentārus, kas Tev ir radušies, mūsu sociālajos tīklos Facebook vai Instagram, kā arī droši raksti vai zvani!

 

Lai izdodas! 🎯

Brandsite komanda

Lasi vēl..

clients

Mūsu mērķis - apmierināti klienti

Paldies, ka izvēlaties Brandsite.

clients
,

MĀJASLAPAS IZSTRĀDE
TAVA BIZNESA IZAUGSMEI

@Brandsite – mēs palīdzam Tev
attīstīties un tikt sadzirdētam!

Located in Riga, Latvia

brandsite@brandsite.lv

+371 22 811 374

Working internationally

Privacy Policy

KONTAKTI

contact-section